Miejski Elektryczny Rower Towarowy

 

  • Poziom gotowości technologicznej TRL: 3
  • Status Własności Intelektualnej: wynik prowadzonych badań
  • Syntetyczny opis: Służy do wypełnienia niszy rynkowej- zapewnia wygodny, szybki i tani transport towarów oraz zakupów w miastach. Transport w obszarze tzw. ostatniej mili. Przeznaczony i zaprojektowany do sieci miejskich wypożyczalni rowerów, sieci współużytkowania rowerów, lub wykorzystania w sieciach sklepów/dyskontów spożywczych

Autorzy:

  • dr hab. Rafał Setlak
  • inż. Radosław Filipczyk
  • inż. Rafał Don
  • inż. Paweł Kruk
  • inż. Paweł Wróbel
  • inż. Paweł Bejgrowicz

Korzyści z wdrożenia:

Miejski elektryczny towarowy rower trójkołowy ma być wykorzystywany do przewożenia ładunków towarowych/zakupów o ciężarze do 100 kg. Jest stabilny i trudno wywracalny. Dzięki trzem kołom samoczynnie stoi podczas przeładunku towarów. Jest zaprojektowany tak aby można było go wykorzystywać w miejskich wypożyczalniach rowerów, sieciach współużytkowania, sieciach handlowych zlokalizowanych w centrach polskich miast. Kosz roweru posiada chłodzoną przestrzeń do przewozu mrożonek. Kosz roweru jest łatwo demontowany, pojemność kosza wynika z wymiarów typowych koszy wózków sklepowych. Kosz po odpięciu od roweru łatwo i samoczynnie zmienia się w wózek sklepowy z własnymi kołami co eliminuje konieczność przepakowywania zakupów. Rower napędzany będzie przy pomocy siły ludzkich mięśni i wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii akumulatorów zainstalowanych w konstrukcji pojazdu. Towarowy rower elektryczny będzie mógł przejechać około 40-60 km na jednym cyklu ładowania (co oznacza około 12-15 wypożyczeń między ładowaniem).

Zastosowania:

Rowery towarowe, miejskie wypożyczalnie rowerów, sieci handlowe, dyskonty, samorządy miejskie

Szczegóły techniczne:

Ładowność ok 100 kg, możliwość przewozu mrożonek i produktów wymagających zachowania niskiej temperatury

Słowa kluczowe:

Rowery, miejskie wypożyczalnie


Projekt Współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego z programu „Inkubator Innowacyjności +” w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Działanie 4.4 Zwiększenie potencjału kadrowego sektora B+R